Wednesday, March 16, 2011

MU layak ke Suku Akhir

Pagi tadi pasukan pujaan saya, Manchester United berjaya menewaskan Marseille 2-1 pada pusingan ke 2, kalah mati Champions League. Dengan kemenangan aggregat 2-1 ini, MU melayakkan diri ke peringkat suku akhir. Undian seterusnya akan diadakan pada hari Jumaat. Dengan pasukan handalan Barcelona, Inter Milan yang diantaranya juga turut layak. Sementara pasukan Real Madrid dan Chelsea pula akan meneruskan nasib mereka pada pagi esok.

Dalam perlawanan di Old Trafford itu, Sir Fergie menurunkan gandingan Rooney dan Hernandez di bahagian serangan. Hasilnya, Hernadez berjaya meledakkan 2 gol. Sementara jaringan gol sendiri Wes Brown sekadar membantu Marseille memperolehi gol saguhati.



Nampaknya penyudahan Hernandez semakin berbisa. Berbatov yang sekadar memanaskan bangku simpanan harus berusaha sebaik mungkin jika ingin mengembalikan tempat nya di kesebelasan MU. Siapa sangka pemain yang dibeli dengan harga 6juta pound itu semakin kerap menjaringkan gol untuk MU.



Kapten pasukan, Vidic tidak diturunkan akibat kecederaan ketika latihan. Wes Brown seperti biasa bersama Chris Smalling di bahagian tengah pertahanan. John O'shea juga mengalami kecederaan hamstring pagi tadi. Rafael yg mengantikan O'Shea di separuh masa pertama turut dikeluarkan akibat kecederaan yang sama.

Sementara Nani yang juga bermain di kesebelasan utama. Tapi, beliau tidak begitu berkesan dan tempatnya digantikan oleh Valencia pada separuh masa kedua permainan. Perasaan yang begitu gembira dengan kemenangan MU. Perlawanan seterusnya adalah berjumpa Bolton untuk saingan EPL pula..

No comments:

Post a Comment