Tuesday, March 1, 2011

Mac 2011...

Bunga Water Lilies

Alhamdulillah..Syukur ke hadrat Ilahi kerana memanjangkan usia kita. Bersua di bulan Mac. Hari ini saya kesejukan. Tambahan lagi cuaca yang dingin di luar sana. Ulser di mulut pun kian reda. Malam tadi, saya tidak makan malam disebabkan kesakitan pada mulut. Perut yang kosong diisi dengan 'heavy breakfast' pagi tadi.


So, apa planning untuk bulan Mac ini? Jika dilihat dari kalendar, bulan ini memang 31 hari yang panjang. Tiada 'public holiday'. Cuma di pertengahannya ada cuti sekolah seminggu. Yahoo..budak-budak sekolah mesti happy kan?..Apabila masuk bulan baru juga, mesti nak tahu bila 'payday'. Begitulah asam garam orang yang makan gaji macam saya ini.


Program di pejabat? Belum tahu lagi. Mengikut perancangan awal, memang ada Program Audit di beberapa divisional office. Bolasepak? Sudah semestinya banyak perlawanan yang penting bagi Manchester United. EPL, FA Cup dan Champions League. Pasukan negeri Sarawak pula masih bermain pada waktu petang di Kuching. Selagi bermain petang, selagi itulah saya tidak dapat kerap menontonnya di stadium.

Ada orang bertanya kepada saya, "Kenapa perlu menulis blog? Tidak cukup ker dengan FB dan Twitter?". Jawapannya, berkisar kepada mood dan apa yang saya ingin kongsikan. Yang berkaitan dengan isu politik negara dan kisah peribadi saya tidak akan paparkan di sini.
Kadang-kadang menyampah melihat status kat FB yang tanpa segan silu menceritakan kisah peribadi maupun kisah rumahtangga.

Apa pun, semoga bulan Mac ini mendatangkan kebaikan dan kesejahteraan untuk kita semua. Insya-Allah..!! Amin..

No comments:

Post a Comment