Friday, February 25, 2011

Mengejar Kejuaraan EPL ke 19.

Aksi Champions League yang hambar ketika bertemu dengan Marsaille tempohari. Perlawanan seterusnya pada hujung minggu ini bertemu Wigan, diikuti Chelsea pada pagi rabu di Stamford Bridge dan Liverpool di Anfield pada hujung minggu depan. 3 perlawanan away yang begitu mencabar bagi pasukan Manchester United untuk menjulang kejuaraan yang ke 19.

Kekalahan kepada Wolves pada Feb 6 tidak menyentap semangat MU, sebaliknya sebagai inspirasi terbaik untuk terus bertakhta di persada EPL. Jika dilihat dari rekod kejuaraan EPL, pasukan yang kalah sedikit pasti akan menjuarai liga. Hanya pada musim 2008-2009, Liverpool yang hanya tewas 2 kali tidak menang sebaliknya MU yang tewas sebanyak 4 kali menjulang takhta yang ke 18. Sorry untuk Liverpool fans..:)

Pertemuan dengan Chelsea dan Liverpool adalah yang dinantikan oleh peminat bolasepak. Walaupun kedua pasukan tersebut lebih menumpukan perhatian kepada kejohanan Champions League dan Europa League, kemenangan pastinya yang dicarikan oleh kedua pasukan itu. Jika dilihat dengan rekod away MU pada musim ini memang agak menggusarkan saya. Tetapi sebagai penyokong setia MU, saya yakin mereka mampu melakukan sesuatu pada perlawanan tersebut.

GLORY.GLORY MU!!!








No comments:

Post a Comment