Saturday, May 1, 2010

SOKAN JAYA MARUDI

Semasa Baram Regatta 2008, tugasan terakhir saya di Marudi.
Saya terbaca ruangan mengenai aktiviti sukan JKR Marudi di Utusan Sarawak hari ini. Daerah kecil seperti Marudi memang amat mudah untuk berita atau aktiviti dipaparkan. Almaklumlah pekan kecil. Wartawan pun amat mudah untuk kita rapat. Pernah sekali, gambar saya dipaparkan. Sayang sekali, keratan tersebut telah hilang dari simpanan.

Saya telah berkhidmat di sana dari pertengahan bulan Julai 2005 sehingga penghujung bulan Ogos 2008. Memang banyak kenangan dan memori di sana. Pembacaan saya tadi adalah berkait rapat dengan aktiviti sukan. Kalau di peringkat jabatan, ia dipanggil Kelab Sokanjaya. Baru-baru ini, Kelab Sokanjaya telah menganjurkan Pertandingan Badminton. Juara nya pun adalah bekas staff bawahan saya, Kassim Serah. Tahniah lah..:)

Difahamkan juga, Kelab Sokanjaya telah menerima geran kerajaan sebanyak RM10K (banyak tu) daripada ADUN Marudi, YB Sylvester Entri. Syabas dan tahniah juga diucapkan kepada ex boss saya, Jurutera Daerah En Fadil bin Kawi. Walaupun hanya 8 bulan saya dibawah seliaan beliau, tetapi beliau begitu aktif dalam perkembangan sukan di peringkat jabatan dan daerah. Saya masih ingat lagi, tiap-tiap malam pasti ada aktiviti sukan..futsal, badminton, bola tampar. Itulah rutin seharian selepas waktu pejabat.

Saya pasti akan datang kembali ke Marudi....sebagai seorang tetamu...:)

No comments:

Post a Comment