Monday, May 3, 2010

Kelebihan besar untuk Chelsea

Gerrard dengan kekecewaannya sendiri..


Perlawanan antara Liverpool dan Chelsea malam tadi adalah yang dinanti-nantikan peminat setia ketiga pasukan termasuk MU. Satu keputusan yang memihak kepada Chelsea, 2-0. Biarpun, bermain di tempat sendiri, silly mistake oleh Stevie Gerrard dengan membuat hantaran backpass kepada goalkeeper, Reina adalah pemusnah harapan MU. Dari mata kasar, seolah-olah Gerrard dengan sengaja untuk memberi bola kepada Drogba. Mungkin dari sudut beliau sendiri, saya rasa beliau tidak nampak atau Drogba terselindung di sebalik pemain pertahanan Liverpool yang lain. Itulah lumrah permainan bolasepak.

Apa yang saya perhatikan Liverpool tidak mempunyai pure striker seperti Torres yang direhatkan kerana kecederaan. Hanya pemain midfield yang banyak bergerak, tetapi ketumpulan penyudahan amat mengecewakan. Hanya percubaan Aquilani yang terkena palang tiang, yang lain hanyalah tersasar saja. Goalkeeper Cech boleh dikatakan banyak berehat. Pada separuh masa kedua, Lampard menambah lagi kekecewaan penyokong MU dengan mudah menyempurnakan hantaran daripada Malouda.

Perlawanan yang terakhir untuk Benitez di Anfield selepas desas desus mengaitkan beliau akan berpindah ke Juventus musim depan menjadi pengurus.



Gol yang cantik daripada Nani..


Selepas kemenangan Chelsea, saya banyak menerima sms drpd kwn2 MU dan komen2 drpd Facebook yang gembira dengan kemenangan Chelsea. Saya sempat melelapkan mata dan terjaga pada minit ke 25 perlawanan Sunderland dan MU. Nani berjaya menjaringkan gol pada 1st half. Sekali lagi Berbatov mempunyai bnyk peluang untuk menjaringkan gol. Tetapi begitu tumpul di depan gol. Rooney yang baru pulih dari kecederaan banyak merencanakan gerakan dan serangan untuk MU..

Apapun tahniah untuk MU..semangat juang tinggi.!! Jangan salahkan kekalahan Liverpool. Tapi haruslah redha dengan keciciran banyak points beberapa game yang lepas.

No comments:

Post a Comment