Saturday, May 1, 2010

Malam penuh debaran!!!










Rooney dan Rio Ferdinand..


Malam esok semestinya malam yang dinantikan oleh peminat setia EPL. Walaupun hanya tinggal baki 2 games, tetapi penentuan kejuaraan pasti berkisar kepada pasukan Liverpool. Andainya, team tersebut menang ataupun seri menentang Chelsea, kejuaraan akan berpihak kepada Manchester United. Terpulang lagi kepada MU untuk menang lawan Sunderland dalam game berikutnya selepas pertarungan di Anfield tamat.

Dalam tempoh seminggu ini, 90% status di Facebook saya berkaitan kepada pertarungan title EPL itu. Sebagai peminat setia MU, pastinya harapan supaya Liverpool dapat mengekang Chelsea daripada menang. Itu lah harapan saya. Liverpool baru saja dikecewakan oleh Atletico Madrid dlm semi final Piala Europa. Hanya tewas dengan kelebihan away goal dalam perlawanan 120 minit. Seperti juga dengan kekalahan MU beberapa minggu lepas dalam Champions League.

Dalam kedudukan liga, Liverpool amat memerlukan kemenangan untuk perebutan no 4. Tempat untuk kelayakan ke Champions League musim depan. Spurs, Aston Villa dan Man City juga bersaing hebat untuk kedudukan tersebut. Adalah tidak profesional jika dikatakan Liverpool akan memberikan kemenangan kepada Chelsea. Dan itulah juga kelebihan kepada MU. Satu pertarungan yang hebat di Anfield.

MU juga akan menerima kepulangan semula Rooney dan Rio Ferdinand untuk game vs Sunderland. Dalam game di Old Trafford bln 10 yang lepas, MU nyaris dikalahkan. Hanya bernasib baik dengan gol sendiri Sunderland pada minit-minit terakhir perlawanan. Semoga MU akan menang dan rekod kejuaraan ke 19 dan ke 4 berturut-turut akan dijelmakan..GLORY,GLORY MAN UNITED!!!

2 comments: