Wednesday, May 5, 2010

Hukum Tarikan – The Law Of Attraction

“Yesterday is history,tomorrow is a mystery.And today? Today is a gift.That's why we call it present”..

Apa yang kita fikirkan hari ini akan menentukan apa yang akan terjadi pada masa hadapan. Jika kita mahukan masa hadapan yang cemerlang, kita perlu berfikir dan mencipta keinginan ke arah kecemerlangan itu! Inilah yang dikenali sebagai Hukum Tarikan atau The Law Of Attraction

Bila kita mengimpikan sesuatu dan sentiasa memikirkannya di dalam minda, berdoa sepanjang masa, bersolat hajat, selebihnya kita bertawakkal, dan ianya tercapai. Jawapannya ialah Quran, melalui Quran, kuasa tarikan yang terhasil diselarikan dengan petunjuk Allah S.W.T.

Dengan perkataan lain, ketika kita memikirkan sesuatu kita sedang menarik sesuatu kearah diri kita. Maka rupanya yang kita lalui adalah Hukum Tarikan. Hukum Tarikan memberi tindak balas pada segala perkara yang kita pancarkan dengan menghasilkan getaran (fikiran dan perasaan) yang lebih banyak, samada positif mahupun negetif. Hukum itu hanya bertindak balas dengan getaran kita.

Tenaga getaran yang dihasilkan melalui emosi akan memberikan kesan tarikan pada keadaan persekitaran. Maka sebab itulah kita mesti sentiasa berfikiran positif dalam apa jua dugaan yang datang , ujian yang diterima dalam hidup dan kehidupan. Kerana ia mempengaruhi sebahagian kehidupan kita.

Hukum Tarikan memang bekerja dalam kehidupan kita. Ia benar-benar wujud dan kita dapat rasa dengan setiap hembusan nafas kita. Cuma kita kurang bertindak balas ataupun tidak menyedari kewujudannya.

Terdapat banyk versi buku Hukum Tarikan di pasaran. Antara yang terbaik adalah Quranic- Law Of Attraction- versi Bahasa Melayu. Jangan ketinggalan untuk memilikinya.


Sekian..



No comments:

Post a Comment