Thursday, May 20, 2010

Kembalinya Sarawak Tribune

Perasmian kelmarin oleh Ketua Menteri Sarawak



Hari ini, terbitnya kembali suratkhabar tertua di Sarawak iaitu New Sarawak Tribune. Semalam, ia telah dirasmikan oleh Ketua Menteri Sarawak. Saya hanya kesempatan membaca mengenainya dari sebuah suratkhabar tempatan juga. Semasa bersiar-siar sekejap di tingkat 2 ketika lunch tadi, belum nampak lagi penjualannya di kedai suratkhabar. Difahamkan juga, ia adalah syarikat sama yang menerbitkan suratkhabar Eastern Times sebelum ini.



Sarawak Tribune sememang nya adalah suratkhabar kegemaran saya. Ia adalah langganan keluarga sejak saya masih kecil lagi. Tribune telah diterbitkan sejak 1945. Tetapi pada Feb 2006, penerbitannya telah diberhentikan berikutan kontroversi tayangan semula karikator berkenaan Nabi Muhammad S.A.W. Satu pengajaran yang amat berguna kepada mana-mana pihak penerbitan lain supaya tidak menimbulkan isu-isu kontroversi yang berkaitan dengan keagamaan.



Diharap penerbitan semula New Sarawak Tribune pasti akan dapat menyumbangkan kepada kemajuan dan pembangunan negeri Sarawak amnya. TAHNIAH dan selamat maju jaya!!

No comments:

Post a Comment