Saturday, March 9, 2013

Ronaldo singkirkan MU

Bekas pemain pujaan MU, Cristiano Ronaldo sekali lagi menjaringkan gol di Old Trafford untuk membantu kelabnya Real Madrid dengan kemenangan 2-1. Ketika di Bernabeu, beliau juga turut menjaringkan gol penyamaan 1-1.

Beliau turut mengakui agak sukar untuk bermain pada tahap yang terbaik ketika berjumpa bekas kelabnya. Ketika bermain di Old Trafford saya lihat permainannya agak terbatas dan payah untuk bermain seperti biasa.

Perlawanan turut ditambah dengan kontroversi dari pengadil yang melayangkan kad merah dengan kekasaran yang jelas 'tidak sengaja' dari Nani kepada salah seorang pemain Real Madrid. Selaku peminat setia pasukan MU, semestinya saya kecewa dengan kekalahan tersebut. Saya juga banyak menerima mesej mengenai perlawanan itu dari rakan-rakan yang 'kaki bola'.

MU tidak bernasib baik untuk menang. Selepas Real mendahului 2-1, MU banyak memperolehi peluang untuk menjaringkan gol, tetapi dinafikan oleh penjaga gol kedua Real Madrid. Sejak undian pusingan kedua Champions League pada bulan Disember yang lepas, saya berasakan agak susah untuk MU melepasi pasukan Real Madrid. Rekod pertemuan yang lepas kedua pasukan banyak memihak kepada Real Madrid.

Selepas ini, hanya tinggal EPL dan Piala FA untuk menjadi rebutan kejuaraan bagi MU. Pastinya Sir Alex Ferguson tidak mahu dirundung dengan kekecewaan lagi pada musim ini.



No comments:

Post a Comment