Friday, January 7, 2011

bunyi PING.....


Sosial networking? Urgghh..pasti semua dah tahu. Dimulakan dengan Friendster, Myspace, Twitter dan sudah semestinya Facebook. Kira-kira 3 tahun yang lepas, salah seorang kawan baik bertanya kepada saya, "kenapa tak buka akaun facebook?". dengan sinis saya menjawab, "sudah ada friendster,cukuplah!" selepas beberapa bulan kemudian, barulah saya membuka akaun FB saya yang tersendiri sehinggalah sekarang ini.

Di negara kita saja, dianggarkan terdapat 8.5 juta pengguna akaun FB. Banyak tu. Pencipta FB iaitu Mark Zuckerberg telah dianugerahkan 'Person of the year for 2010' oleh majalah Time. Dan begitu sukar untuk ditafsirkan betapa ramai di antara kita yang dapat hidup tanpa media sosial yang beliau telah ciptakan ini??


Begitu banyak yang boleh diperolehi dari FB ini. Bekongsi cita-topik, jumpa kawan lama, chatting, games, bisness, berkongsi artikel, mencari kawan baru or bak kata orang..mencari jodoh?..hehe. Semua nya ada di FB dan dengan bermacam-macam lagi aplikasi yang baru.

Saya tak nafikan yang hidup terasa kosong tanpa FB. Kerana FB bukan saja di laptop maupun di pc, tapi sentiasa berada dimana-mana saya berada..iaitu di hp saya..hehehe..SELAMAT BERFACEBOOKING!!!

1 comment:

  1. Hahahaha tol AFB dolok masa x da fb semua urg bertanyak.. da FB x da FB x bukan no.tepon lok d tanyak FB lok d tanyak... time tok nak ngaco rempuan pun mintak FB ney da gik mintak no.fon hahahaahh dunia2 macam2 jak heheheheeh

    ReplyDelete