Sunday, April 8, 2012

Sarawak vs Kelantan

Malam tadi, sememangnya perlawanan yang ditunggu-tunggu oleh peminat kedua-dua pasukan.Tidak hairanlah sambutan penonton begitu memberangsangkan yang memenuhi hampir keseluruhan tempat duduk Stadium Negeri. Dan yang lebih menyeronokkan, saya duduk di kelompok sebahagian besar penyokong setia The Red Warrior.

Suasananya begitu menarik dan saya merasakan seolah-olah duduk di stadium 'away'. Difahamkan mereka adalah gabungan guru-guru, kakitangan kerajaan dan pelajar-pelajar IPT yang berada di Kuching ini. Begitulah semangat nya mereka memberi sokongan kepada pasukan negeri. Kehadiran Timbalan Presiden FAM yang juga Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa juga menambahkan lagi hangatnya perlawanan.

Sebahagian penyokong Kelantan

Berbalik kepada perlawanan malam tadi, pasukan Sarawak menurunkan kesebelasan utamanya. Sementara pasukan Kelantan agak tempang tanpa penjaga gol utama Khairul Fahmi (Apek) dan penyerang utama Nor Syahrol Idlan Talaha (Mat Yo). Sarawak mendahului pada minit ke 12 hasil sepakan percuma yang cantik daripada pemain tengah import, Bwele.

Sehingga tamat separuh masa pertama, pasukan tuan rumah mendahului pasukan pelawat. Dan bermulanya separuh masa kedua, pasukan Kelantan menguasai permainan dengan melancarkan banyak serangan ke pintu gol pasukan Sarawak.

Bwele mengelecek pemain-pemain Kelantan

Kemasukan Mat Yo pada 15 minit akhir perlawanan, seolah-olah menambahkan lagi bisa serangan pasukan Kelantan. Hasilnya, Nor Fahlan Mohamad berjaya menjaringkan gol pada minit ke 88 untuk menyamakan kedudukan 1-1. Sarawak juga terus mengasak pada minit-minit terakhir perlawanan. Banyak peluang disia-siakan. Dan terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri 1-1..NGAP SAYOT!!!

1 comment: