Sunday, March 4, 2012

Pengalaman Manchester United

Malam tadi, saya menyaksikan aksi pasukan lawan Liverpool bertemu dengan Arsenal. Nampaknya pasukan tuan rumah tidak dapat menggunakan sepenuhnya kelebihan bermain di gelanggang sendiri apabila tewas 1-2 hasil jaringan 2 gol oleh Robbie Van Persie. Walaupun pada satu ketika mendahului lawan hasil jaringan sendiri oleh pertahanan Arsenal, Szczesny.

Keputusan lain menyaksikan City menjarakkan pendahuluan dengan kemenangan ke atas Bolton 2-0. Sementara Chelsea terus dirundung malang apabila tewas kepada West Brom 1-0. Mungkinkah akan berakhir pengurusan Andre Villas-Boas di Chelsea?

Champ19ns Team!!!

Sementara itu pasukan pujaan, Manchester United akan berkunjung ke White Hart Lane. Difahamkan pasukan Spurs akan turun tanpa tonggak seperti Gareth Bale yang masih mengalami hamstring injury, Scott Parker yang menjalani penggantungan kad merah ketika bertemu dengan Arsenal minggu yang lepas.

Sir Fergie menganggap pertembungan ini sebagai titik tolak kepada usaha MU untuk mempertahankan kejuaraan EPL yang dimenangi musim lepas. Kebanyakan pemain MU terlibat dengan international friendly pada pertengahan minggu.

Hernandez beraksi pada lewat Khamis ketika Mexico tewas 0-2 kepada Columbia di USA. Danny Welbeck bermain hampir sepenuh masa ketika England tewas kepada Holland 2-3. Begitu juga dengan Ashley Young. Sementara Nani bermain 80 minit bersama Portugal. Johnny Evans beraksi bersama Ireland. Nampaknya Sir Fergie harus melihat kepada kecergasan pemain-pemain ini sebelum memikirkan kepada kesebelasan utama yang bakal diturunkan.

Perkabaran yang menggembirakan ialah Wayne Rooney dijangka akan diturunkan pada perlawanan ini. Semestinya pengalaman MU pada musim sebelum ini amat berguna dalam mengharungi saki baki EPL ini.

No comments:

Post a Comment