Friday, September 24, 2010

Dunia Yang Mengejutkan

Ketika menunggu seruan azan untuk solat Maghrib berjemaah di Masjid Bahagian Kuching beberapa hari yang lepas, saya disapa oleh seseorang. Umur nya boleh lah dikatakan di lewat 50 an ataupun awal 60 an. Berbadan tegap dan sihat hendaknya. Dia pun terus memperkenalkan dirinya.. dan begitu juga saya. Sebenar nya, sudah lama saya memperhatikan beliau sejak saya selalu berjemaah di Masjid tersebut..

Selepas selesai solat Maghrib berjemaah, kami pun berbicara kembali. Rupa-rupanya, beliau adalah seorang penulis buku. Dia pun memperkenalkan buku yang ditulis nya. "Dunia Yang Mengejutkan"..Research yang telah dilakukan nya sendiri sejak 20 thn yang lepas. Boleh tahan juga lelaki tersebut. Berkereta BMW hitam. Ketika saya hendak membayar buku tersebut, beliau menolak nya. Katanya beliau selalu berjemaah di Masjid tersebut. Bila-bila masa pun boleh bayar...

Beliau menceritakan tentang pengalaman hidup nya dan diceritakan dalam buku tersebut. Saya sudah membaca hampir separuh darinya. Ia adalah berkisar tentang agama Islam dan permasalahan yang berlaku pada masa sekarang. Begitu hebat sekali buku tersebut..

Akhir sekali, beliau sempat menasihati saya, untuk berjaya dan keberkatan dalam hidup..jangan tinggalkan solat!!!...

Insya-allah!!!

No comments:

Post a Comment